Вас вітає Ніжинська ЗОШ І-ІІІ ступенів №6
Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 138
Статистика
Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Місцезнаходження
Відеоканал
Відеоканал
Головна » 2020 » Лютий » 10

Інтернет-залежність чи саморозвиток: технології в умовах цифрового світу

Потрапляючи в інтернет-простір, одразу отримуєш безліч переваг. Але є і недоліки – перебування у віртуальному світі може відбитися на психіці школяра. Факти про інтернет-залежність серед підлітків та досвід цифрового виховання у різних країнах світу.

Повчити уроки, поспілкуватися з друзями, почитати щось цікавеньке, погратися, щось спитати – звичайні справи будь-якого школяра. Смартфон. В наш час він все частіше виступає засобом для здійснення всіх цих повсякденних дій.

Так, звісно, в час цифрових технологій безглуздо ігнорувати можливості, які відкриваються з їх розвитком. Миттєвий доступ до будь-якої інформації, віртуальна комунікація, купа різних функцій в одному пристрої – все це зручно! Але, є певні «але»…

Факти щодо використання цифрових технологій у повсякденні

Американський дослідницький центр Pew оприлюднив статистику: середньостатистична дитина проводить більше часу в електронних медіа, ніж у школі, а чверть підлітків знаходиться онлайн практично цілодобово.

За результатами дослідження CHILD WISE, у цивілізованих країнах спостерігається така тенденція: діти віком від 5 до 16 років проводять перед екраном у середньому 6,5 год/день. Це у 2,5 рази більше у порівнянні з 1995 роком.

Цифрові медіа все щільніше входять у повсякденне життя, в результаті чого віртуальність і реальність взаємно проникають одна в одну. Але до яких наслідків це може призвести?

Результати дослідження ESPAD в Україні

Візьмемо для прикладу опитування ESPAD, проведене міжнародною організацією UNISEF у 2015 році. Воно стосувалося поширення та загальних тенденцій тютюнопаління, алкоголю та інтернет-залежності серед підлітків України. Для яких переважно цілей використовують інтернет українські школярі? Результати дослідження наведені на графіку: 

Частка респондентів, які використовують інтернет щоденно та основна їх діяльність у віртуальному середовищі

Отже, найбільше часу українські підлітки проводять у соціальних мережах. Але це, скоріше, загальнонаціональна тенденція. Як зазначають офіційні ЗМІ, Україна входить у п'ятірку країн, інтернет-користувачі яких активніше відвідують соціальні мережі (81%). При цьому в таких країнах, як Великобританія, США, Німеччина, не дивлячись на більшу загальну кількість інтернет-користувачів, число відвідувачів соціальних мереж значно нижче.

Окрім того, понад 25% підлітків знаходяться у мережі понад 6 годин на добу!

Частка респондентів, які користуються інтернетом в середньому понад 6 год/доб протягом останнього місяця, їх основна діяльність у віртуальному середовищі

Чи має тривале перебування у віртуальному середовищі наслідки? За результатами того ж дослідження ESPAD, 81% респондентів мають помірну інтернет-залежність, а 10,6% – сильну. Лише 8,4% респондентів не відчувають потреби в постійному користуванні всесвітньою мережею.

Інтернет-залежність: симптоми та наслідки

Все частіше вчені з усього світу з цього приводу б'ють на сполох, бо стикаються зі зворотною стороною вільного доступу до інформації – інтернет-залежністю.

Симптоми хвороби були описані американським психіатром Айвеном Голдбергом, а сам термін problematic Internet use (PIU) запропонований ще у 1995 році.

З 2008 року на міжнародному рівні було визнано інтернет-залежність реальною хворобою, головними проявами якої є:

  • постійне бажання бути онлайн;
  • роздратованість при відсутності доступу до мережі;
  • відсутність бажання відволікатися від віртуального простору;
  • максимальне фіксування подій життя у віртуальній реальності (світлини, переміщення, думки тощо)
  • порушення уваги;
  • відмова від їжі або нерегулярне харчування;
  • відмова від «живого» спілкування;
  • конфлікти з оточуючими, які не розділяють надмірне захоплення інтернетом тощо.


На сьогодні проблема залежності від віртуального світу набирає все більших масштабів і підіймається повсюдно.

The New York Times оприлюднив інформацію, що МРТ головного мозку інтернет-залежної людини, схоже на МРТ наркомана. Діти та підлітки більше схильні до цієї хвороби, аніж дорослі.

Дослідження, проведені спеціалістами Масачусетського інституту свідчать про те, що діти та підлітки, які регулярно використовують соціальні мережі понад 3 години на добу, схильні до депресії та самогубств на 27% більше за своїх однолітків. Причому депресивний стан в такому випадку у 5 разів важчій, ніж депресії іншого походження.

Вперше всерйоз проблему інтернет-залежності підняли у Південній Кореї. За даними Тhe Korea Times від інтернет-залежності в цій країні страждає понад 2 млн дорослих та 26% підлітків. Тому саме тут з'явилася перша в світі лікарня для геймерів. А інтернет-залежність є для цієї країни серйозною соціальною проблемою.

У 2013 році у Мілані питання проблем цифрової залежності вперше обговорювалось на найвищому рівні на І Міжнародному конгресі з боротьби з інтернет-наркоманією. Результатами чого стало привернення уваги, сумісний пошук попередження та шляхів вирішення цієї проблеми.

Наразі окремі лікарні для інтернет-залежних пацієнтів є не тільки у Південній Кореї, але і у Китаї, США, Японії, Алжирі, Росії та інших країнах. А в США діють центри на кшталт CMHC чи Netaddictio, в яких надаються кваліфіковані консультації людям, що страждають хворобою цифрового суспільства.

Зважаючи на зростання масштабів проблеми, все гостріше постає питання щодо впровадження цифрового виховання. Головна ідея якого полягає в тому, щоб не тільки контролювати час перебування у віртуальному середовищі, а й забезпечувати пріоритетний доступ до корисних інтернет-ресурсів для підлітка.

Тенденції цифрового виховання у різних країнах

Вперше питання щодо необхідності цифрового виховання порушили у Америці, і нині США задає тон у цих питаннях. Але в окремих країнах загальні тенденції цифрового виховання відрізняються:  

  • Ассоціацією педіатрів США рекомендоване чітке обмеження використання девайсів лише для дошкільнят, а для підлітків радять тільки вимикання електронних засобів комунікації не пізніше, аніж за годину до сну.
  • В Австралії та Канаді для дітей віком до 4-5 років рекомендоване перебування перед екраном до 1 години на добу.
  • Міністерство охорони здоров'я Німеччини радить для дошкільнят обмежити час знаходження перед екраном до 30 хвилин, а для підлітків і навіть дорослих до 2 годин.
  • У Тайвані з цього приводу діє закон, згідно з яким батьки можуть отримати штраф 2 150 дол. за безконтрольний доступ дітей до цифрових медіа.

Але не обмеженням єдиним! Громадські організації, що займаються питаннями цифрового виховання, стають все більш популярними.  Так, Common Sense Media (США) та Parent Zone (Великобританія) проводять власні наукові дослідження щодо впливу цифрових медіа на психіку людини, а також пропонують конкретні практичні прийоми, як облаштовувати дитячий час, проведений в інтернеті в умовах сучасного цифрового світу.

В Україні на сьогодні поки що урегулювання часу взаємодії дітей і підлітків з цифровими медіа на законодавчому рівні немає. Українські лікарі радять додержуватися тих же норм, що і у європейських країнах.

Авторитетний в Україні педіатр Є. О. Комаровський на своїй сторінці у ФБ на питання, який вплив мають на дітей планшети, зазначив: «Універсального впливу немає. Адже одних гаджети навчають, інших туплять, а когось ізолюють від реальності. Важливо, щоб дорослі вчасно вловили грань, за якою дитина втрачає різницю між реальною і віртуальною дійсністю».


Головна задача дорослих полягає в тому, щоб бути небайдужими до дітей та підлітків, вміти грамотно попередити ризики і небезпеки цифрового середовища. Чи потрібно обмежувати час перебування? Мабуть, у сучасному цифровому середовищі зробити це важко, а от приділення більше уваги якісному наповненню дитячого часу перед екранами буде значно ефективнішим за формальне його обмеження. Але й медичні рекомендації спеціалістів також варто враховувати!

 

Джерело: https://naurok.com.ua/post/internet-zalezhnist-chi-samorozvitok-tehnologi-v-umovah-cifrovogo-svitu

Переглядів: 17 | Додав: zosh6-nizhyn | Дата: 10.02.2020 | Коментарі (0)

Шановні батьки!

Зараз триває карантин в навчальних закладах міста.

  • Піклуйтесь про своїх дітей.
  • Не залишайте дітей без нагляду. Ви повинні знати, де знаходиться ваша дитина протягом дня і ночі.
  • Нагадуйте про небезпечність контактів з чужими людьми на вулиці та вдома, коли немає дорослих.
  • Слідкуйте, щоб діти обережно поводилися з вогнем.
  • Не дозволяйте самостійно використовувати піротехнічні засоби (петарди, бенгальські вогні, хлопавки тощо).
  • Нагадуйте дітям, що необхідно дотримуватись правил дорожнього руху.
  • Не дозволяйте, щоб діти ходили на водоймища, які ще не вкриті кригою, або вкриті слабкою кригою.
  • Нагадуйте правила поводження з побутовим газом під час користування газовими плитами.
  • Пам’ятайте про правила поводження з дикими та бездоглядними свійськими тваринами.
  • Не допускайте, щоб Ваші діти вживали алкогольні напої та наркотичні речовини.

У разі необхідності телефонуйте:

При пожежі – 101

До поліції    – 102

Швидка допомога – 103

Служба газу – 104

 

Пам’ятайте, що Ви несете повну відповідальність за життя та здоров’я Ваших дітей.

 

Відділ з питань НС, ЦЗН, ОМР

Переглядів: 30 | Додав: zosh6-nizhyn | Дата: 10.02.2020 | Коментарі (0)

Інструкція з техніки безпеки для учнів. Правила безпечної поведінки під час карантину та зимових канікул.

Поведінка на дорозі
Взимку дороги особливо небезпечні, оскільки випадає сніг і засипає їх. Від морозу сніг замерзає і дорога робиться особливо слизькою, як каток. Тому їх треба посипати піском, щоб відбувалося зчеплення коліс з дорогою, тобто тертя. Але дорогу посипали, а сніг іде й іде, дорога знову робиться слизькою. Машинам треба їхати, їх заносить на поворотах так сильно, що може крутити навколо своєї осі, як карусель. У таких випадках найчастіше трапляються ДТП з важкими наслідками. Водієві важко впоратися з керуванням. Тому взимку треба бути особливо обережним. А це означає, що не можна ковзатися на тротуарі, а тим більш на проїжджій частині дороги. Машину на слизькій дорозі зупинити неможливо. Гальмівний шлях транспортного засобу на слизькій дорозі збільшується у два - три рази. Хоч на колеса одягають зимову гуму з шипами, яка поліпшує зчеплення з дорогою, але це мало допомагає, коли дороги слизькі.
Ви - пішоходи. Тому подумаймо разом, як вберегти себе від ДТП. Почнемо з того, що взимку треба бути особливо уважними на дорозі.

Правила поведінки на вулицях і дорогах у зимовий період

• Коли ви рухаєтеся по тротуару, то не поспішайте, не біжіть, бо можете посковзнутися і впасти.
• Ніколи не ковзайтеся, щоб не збити інших людей, які рухаються поруч, а ще тому, щоб не виїхати на проїжджу частину, бо це дуже небезпечно.
• Не ходіть близько біля краю тротуару, щоб вас не зачепила машина, яка випадково втратила керування
• При переході дороги будьте особливо пильні. Переходьте її лише на переході й уважно придивляйтеся, щоб не було поблизу машини. Або тоді, коли транспортні засоби вже зупинилися.
• Ніколи не перебігайте дорогу навіть коли немає транспортних засобів, бо по слизькій дорозі бігти небезпечно.
• Не катайтеся на ковзанах по тротуару чи дорозі - це небезпечно.
• Ніколи не чіпляйтеся до транспортних засобів, щоб прокататися з «вітерцем». Це приведе до тяжких трагічних наслідків.
• Ніколи не спускайтеся з гірки на санчатах або лижах з тієї гірки, що веде на дорогу.
• Залізниці взимку також небезпечні, адже скрізь слизько. Якщо виникає потреба перейти залізничну колію, то будьте уважні.
• Не грайтеся в рухливі ігри поблизу проїжджої частини. Не штовхайтеся, щоб не потрапити під колеса автомобіля.
• Коли чекаєте на зупинці громадський транспорт, ніколи не ставайте на край тротуару, тому що можете посковзнутися самі або ненароком хтось може штовхнути вас, і ви потрапите під колеса.
• Поводьтеся на вулиці та зупинці культурно, чемно, адже соромно бути невихованим.
• Обходьте транспортні засоби дуже уважно, коли обмежена чи недостатня видимість. • Зимова дорога криє в собі небезпеку, тому зосередьте на ній всю увагу.


Вибухонебезпечні предмети

• До виявлених вибухонебезпечних предметiв нi в якому разi не можна торкатись, перекладати, розряджати, зберiгати;
• забороняється використовувати снаряди для розведення вогню;
• не можна збирати, здавати снаряди в металобрухт;
• виявивши вибухонебезпечнi предмети, необхiдно термiново повiдомити полiцiю, школу, вiйськкомат.

Правила протипожежної безпеки

• дотримуйтесь правил протипожежної безпеки пiд час встановлення ялинок, пiд час проведення новорiчних свят;
• гра з вогнем - одна з причин пожежi;
• Категорично забороняється зривати петарди та запускати салюти без нагляду батьків!

Правила поведiнки на кризi

• Не виходьте на кригу, мiцнiсть якої вам невiдома;
• не виходьте на кригу пiд час льодоходу, весняної вiдлиги, снiгу i сильних перепадiв температури повiтря;
• не збирайтесь на кризi великими групами;
• не заїжджайте на лижах з крутого берега на неперевiрену кригу.

Правила поведiнки при користуванні електричними приладами

При користуванні електричними приладами не можна:
- залишати без догляду ввімкнені прилади;
- ставити під розеткою електронагрівальні прилади, бо контакти розетки можуть перегрітися;
- вмикати у розетку декілька приладів одночасно;
- торкатися оголених місць при порушенні електропроводки або оголенні електричного проводу, поломці розетки;
- вмикати несправні електричні праски, самовари тощо;
- стукати по екрану телевізора, що згас, він може зайнятися або вибухнути; телевізор необхідно негайно вимкнути.
При користуванні нагрівальними приладами не можна:
- вмикати їх через трійник та розміщати під розетками;
- накривати, адже прилад перегрівається;
- використовувати у тривалому режимі.

Правила безпечного користування побутовими газовими приладами.

Гази, і особливо продукти їх згоряння, спричиняють отруйну дію, тому треба дотримуватися особливої обережності. Необхідно провітрювати приміщення, де є газові прилади.
Забороняється:
-- користуватися газовими колонками при відсутності тяги;
-- відкривати кран газопроводу, не перевіривши, чи закриті всі крани газової плити;
-- стукати по кранах, пальниках твердими предметами;
-- сушити речі над газовою плитою.
Почувши запах газу, перекрийте кран газопроводу і зателефонуйте  104.

Дії при виявленні запаху газу.

Якщо ви виявили запах газу в приміщенні, то дотримуйтесь наступних правил:
-- не вмикайте електрику;
-- не запалюйте сірники;
-- не паліть;
-- провітріть приміщення;
-- перекрийте крани газоподачі;
-- викличте аварійну бригаду за номером 104.


Будьте обережні: запобігайте утворенню іскор у будь-який спосіб, адже це може призвести до загоряння газу та його вибуху.

 

 

 

 

 

 

Переглядів: 25 | Додав: zosh6-nizhyn | Дата: 10.02.2020 | Коментарі (0)

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Лютий 2020  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
242526272829
Архів записів
Вчитель
Друзі сайту
Електронна реєстрація
Міністерство освіти і науки України
Педагогічна преса
Ніжинське управління освіти
ЧОІППО
Методичний кабінет Управління освіти
Директор
Шкільний психолог
Бібліотека
Трудове навчання
Вчитель початкової ланки
Завуч
Завуч
Вчитель
Вчитель
Вчитель
Національна дитяча гаряча лінія
Національна гаряча лінія
УЦОЯО